Blink

Blink Wereld

Om onze leerlingen te stimuleren om ontdekkend en onderzoekend te leren, maken wij voor wereldoriëntatie gebruik van Blink Wereld geïntegreerd. Dat wil zeggen dat wij geschiedenis, aardrijkskunde, natuur & techniek niet apart onderwijzen. In de thema's van Blink Wereld komen alle vakgebieden aan bod. Na een intro, om de kinderen nieuwsgierig te maken, volgen er vier onderzoekslessen die grotendeels leerkrachtgebonden zijn. Na deze lessen gaan de kinderen aan de slag met een eigen onderzoek en werken ze tijdens de lessen aan hun eindproduct. Dit kan een vlog, muurkrant, lapbook, presentatie, werkstuk, een prototype etc. zijn. Doordat de kinderen op deze manier al regelmatig presentaties geven, vinden ze het niet zo heel spannend meer om voor de klas te vertellen. Spreekbeurten zijn dan ook verleden tijd.

Topomasters

Vanaf groep 6 starten de kinderen met topografie. Hiervoor gebruiken we Topomasters van de makers van Blink. Topomasters is een online spel wat is ontwikkeld in samenwerking met National Geographic Junior. Door topografie te oefenen met bijzondere weetjes van onder andere dieren, gebouwen en het landschap onthouden leerlingen de toponiemen beter.